Když věda slouží všem aneb nanotechnologie přináší revoluci v impregnaci materiálů

Pokrok vědy a techniky kráčí mílovými kroky kupředu a nabízí nám skvělá nová řešení zdánlivě obyčejných věcí, které nám díky tomu velmi zjednoduší. Mezi takové pokroky patří i nanotechnologie a její praktické využití při impregnaci materiálů.
Reklama

Právě tím se zabývá firma NanoConcept, která vyrábí produkty pro impregnaci většiny možných povrchů.

Nanoimpregnace je jedinečná

Klasická impregnace působí tak, že na povrchu materiálu vytvoří neprodyšný ochranný film, který je ale poměrně náchylný na otření a nechrání před ušpiněním. Oproti tomu nanotechnologie působí na atomové úrovni, kdy sice také vytvoří na povrchu neviditelný film, ale ten má daleko účinnější ochranné vlastnosti. Jak je to možné? Stojí za tím takzvaný efekt lotosového květu. Navíc je tento ochranný film prodyšný, odolný proti setření a také antibakteriální.

Co znamená efekt lotosového květu?

Lotosový květ má schopnost udržet se čistý a suchý a to i v silném dešti. Může za to povrch okvětních listů, který je pokryt drobnými výrůstky. Tyto hrbolky jsou tak malé a hustě osázené, že se mezi ně nedokáží dostat částečky špíny ani voda. Následkem toho je fakt, že květ nejen zůstává suchý, ale dopadající kapky vody dokonce smývají nečistoty z jeho povrchu. Tento samočistící efekt vědci zkoumali dlouhá léta, až se jim ho podařilo napodobit. Díky tomu vznikly povrchy, které umí skvěle odpuzovat vodu a nečistoty. A také nanoimpregnace.

Řešení pro téměř jakýkoliv povrch

Impregnace od firmy NanoConcept na bázi nanotechnologií je k dostání v mnoha provedeních podle toho, na jaký povrch je určena. Můžete impregnovat textil a kůži, dřevo, beton, kámen, dlažbu, skleněné a keramické povrchy, kovové nerezové plochy i lak, ráfky či sklo automobilů. Využití nanoimpregnace je prakticky neomezené. Plochy ošetřené výrobky NanoConcept jsou proti vodě, nečistotám, mastnotám, vodnímu kameni a všemu dalšímu, co by je mohlo ohrozit. A samozřejmě skýtají také výhodu snadného čištění. To už stojí za vyzkoušení, nemyslíte?

ZDROJ: PR článek společnosti NanoConcept

Reklama