
Peugeot Traveller: Všestranný komfort pro přepravu až devíti osob
Peugeot Traveller přesně vystihuje význam slova „všestranný“. Reaguje na široké spektrum potřeb mobility – od firem přes početné rodiny až po jednotlivce. Je také ideálním prostředkem pro přepravu většího počtu osob, ať už se jedná třeba o partu sportovců nebo skupinu VIP klientů.
Donedávna si uživatelé jiný než dieselový motor u Travellera nedovedli představit, dnes se však čím dát tím víc dostává ke slovu plně elektrický pohon. Elektrický E-Traveller ujede na jedno nabití až 347 kilometrů, čímž se stává zajímavou alternativou pro ekologicky i ekonomicky smýšlející motoristy.
Místo pro všechny a všechno
Peugeot Traveller je dostupný ve dvou délkách – 498 cm a 533 cm – a přestože je prostorný, jeho výška pouhých 190 cm mu umožňuje pohodlně zajet i do podzemních parkovišť.
Vůz nabízí až devět sedadel a zároveň štědrý zavazadlový prostor. I při plném obsazení zůstává v kufru prostor pro 1500 litrů nákladu, u pětimístné verze činí objem až 3000 litrů a při dvoumístné konfiguraci téměř 5000 litrů. Zajímavé je, že tento objem zůstává zachován i u elektrické verze, kde byste čekali, že objemná baterie ukousne značnou část zavazadelníku.
Traveller je ideální pro hotely, letiště, taxi služby, sportovní zařízení i cestovní kanceláře. Uplatnění najde i u rodin nebo menších firem, které často přepravují větší počet osob i jejich zavazadel.
Komfortní interiér s důrazem na detail
Cestující si užijí pohodlí i během delších cest – ve verzích s vyšší výbavou nechybí nezávislá sedadla s možností uspořádání proti sobě, dvouzónová klimatizace, střešní okno s roletkou, výklopné stolky či integrované sluneční clony. Sedačky jsou posuvné a vyjímatelné, což umožňuje snadné přizpůsobení interiéru aktuálním potřebám. Vydáte-li se s Travellerem na dovolenou či delší cestu, čeká vás a celou posádku vašeho vozu dlouhotrvající pohodlí a výjimečný zážitek z jízdy.
Moderní technologie pro řidiče
Peugeot Traveller budí svými rozměry respekt, řízení a manévrování s vozem je však překvapivě snadné. Moderní asistenční systémy, jako jsou parkovací senzory vpředu i vzadu, zadní parkovací kamera se záběrem 180°, monitorování mrtvého úhlu či vysoce účinný systém automatického nouzového brzdění vám poskytne jistotu v každé situaci.
Všechny tyto nadstandardní prvky se k vozu se už od druhé úrovně výbavy dodávají sériově. Při řízení oceníte moderní palubní desku s digitálním přístrojovým štítem, vyhřívaný volant a velký dotykový displej s vysokým rozlišením. K dispozici je 3D online navigace, která zohledňuje aktuální dopravní situaci, varuje před radary nebo předpovídá počasí, a díky „over the air“ aktualizacím je vždy aktuální. Ovládání hlasem zajišťuje pohodlí i bezpečnost za jízdy.
Pro jízdu v náročnějších podmínkách lze využít Advanced Grip Control s volbou jízdních režimů (sníh, bláto, písek) a systém Hill Assist Descent Control pro kontrolované sjíždění svahů.
Nafta nebo elektřina
Peugeot Traveller je k dispozici s různými typy pohonů podle potřeb zákazníka – v nabídce je úsporný dieselový motor 2.0 BlueHDi o výkonu 180 koní a s osmistupňovou automatickou převodovkou, ale můžete zvolit i zcela bezemisní elektrickou verzi ve dvou variantách – s menší či větší baterií (o kapacitě 50 nebo 75 kWh). Dojezd činí 220 nebo 347 kilometrů podle zvolené baterie.
Elektrická verze je ideální pro domácnosti a firmy, kterým s dodáváním elektřiny pomáhají solární panely. To potvrzují i dodavatelé fotovoltaiky, například Petr Nestrojil, obchodní ředitel BLUENET NTS, a.s.: „Díky vlastní výrobě elektřiny lze snížit náklady na nabíjení a zvýšit návratnost investice do fotovoltaiky. Mnoho našich zákazníků už dnes elektromobilitu plánuje jako další krok po instalaci solární elektrárny.“
Jak to funguje v praxi?
Během slunečných dnů může vaše domácí elektrárna vyrábět více elektřiny, než dokážete ihned spotřebovat. Zatímco běžné domácí bateriové úložiště pojme 5–10 kWh, baterie Peugeotu E-3008 s kapacitou 96,9 kWh dokáže absorbovat výrazně více energie a využít ji ve chvíli, kdy ji potřebujete – například k večernímu nebo nočnímu cestování.
Roční výroba běžné domácí fotovoltaické elektrárny se pohybuje kolem 5 MWh, což je dostatek energie na pokrytí přibližně 15 000 kilometrů jízdy elektromobilem. Nabíjení elektromobilu tak může zásadně přispět k úspoře nákladů za pohonné hmoty a zároveň zvýšit efektivitu využití solární energie.
Zdroj: PR článek P Automobil Import s.r.o.