Ušetříte stavbou nevytápěné garáže?

Reklama

V tuzemsku se vžil názor, že v nové garáži rodinného domu se nemusí a nebude topit, garáž bude takzvaně „studená“ a garážová vrata budou bez zateplení.  Je to odůvodněno správnou snahou snížit investiční náklady na novostavbu a  budoucí provozní náklady domu. Ale když je to tak , tak nač stavět garáž ? Pak přece stačí přístřešek. Praxe je však často  jiná. Skutečné studené parkovací přístřešky vidíme jen zřídka.

V české republice se ve většině případů staví dle typových projektů rodinných  domů kde je garáž obvykle začleněna do půdorysu domu nebo je přistavěna jako přístavba pod jednou konstrukcí střechy. Pokud v projektové dokumentaci není samostatně vyřešena její tepelná izolace a garáž se realizuje  bez vytápění  ( nazvěme ji  „studená garáž „) , pak taková garáž už z fyzikálního hlediska studená  nikdy nebude. Teplo se šíří přes tepelné mosty  a pokud nejsou stěny, dveře,  podlaha s strop garáže opatřeny  tepelnou izolací, bude se teplo  šířit z domu do garáže.  Nakonec se nainstalují relativně drahá,  garážová vrata se ztenčeným panelem.

Co je výsledkem této snahy o úsporu ?

Průměrná roční teplota v naši zeměpisné šířce je 7,5 – 8,9°C (! ) .  Garážová vrata tvoří cca 1/5 obvodových stěn a stropu garáže, odchází jimi tedy cca 20% tepelné energie zevnitř ven.   Pokud v garáži parkujeme dochází  navíc v chladných dnech k tepelným ztrátám větráním.   Přes styčné stěny  dochází k ochlazování domu  a úspora tepla je v takové garáži přinejmenším nejistá.

Jak by to tedy ve skutečnosti mělo být?

Je dobré se rozhodnout. Stavět studený přístřešek skutečně levně  a vyčlenit jej z tepelné obálky domu,   nebo stavět temperovanou garáž a dopředu naplánovat její tepelnou ztrátu. Zateplenou garáž pak můžeme používat i  k uskladnění věcí které nesmí projít bodem mrazu. Pak je správné si pořídit dobrá a spolehlivá garážová vrata. V  letošním  roce společnost Technopark uvedla  na trh zcela nová garážová vrata Alutech Standard SRD-S s výbornými  tepelně  izolačními  vlastnostmi. Jsou  vyrobena  ze  zesílených  panelů    tloušťce  45 mm, vyplněných  polyuretanovou  pěnou  o  vysoké  hustotě bez  obsahu  freonů. 
{R1}
Křídlo  vrat tak  dosahuje  koeficientu  tepelné  vodivosti  U=0,61  W/m2K  (!) a  získává  lepší  mechanickou odolnost proti větru  i poškození nárazem.  (Eurookno  s běžnými trojskly dosahuje U celého okna = 0,8-0,9 W/m2K ) Další  výhodou  vrat   SRD -Standard   je  jejich perfektní utěsnění ve stavebním otvoru díky EPMD polymeru použitému při výrobě všech  těsnicích prvků. Ty zůstávají pružné i po letech provozu i při nízkých teplotách, a  tak vzhledem k minimální  infiltraci  venkovního chladného  vzduchu  nedochází k dalším ztrátám tepla.

Dále jsou vrata  vybavena  patentovaným systémem  bočních  tažných  pružin,  které  zjednodušují  (a  tedy i zlevňují) jejich  celkovou  konstrukci. Garážová  vrata  Alutech  Standard SRD-S se skvělými tepelně izolačními  vlastnostmi  můžete u  zakoupit  včetně pohonu  a  dálkového  ovládání  od 18 208 Kč bez DPH  (při  rozměru 2000x2500mm).

www.technopark.cz

Reklama
Reklama

Komentovat