Sleva.jpg

Nebojte se zlevněného zboží

06. 03. 2016
Diskuze (0)
Sdílet

Nůžky za polovinu, sekačka s třicetiprocentní slevou… novoroční a předsezonní slevy jsou lákavé. Přesto je stále spousta lidí, kteří je nevyužívají. Důvodů bývá více, nejčastěji ale argumentují tím, že takové zboží v případě poruchy přece […]

Nůžky za polovinu, sekačka s třicetiprocentní slevou… novoroční a předsezonní slevy jsou lákavé. Přesto je stále spousta lidí, kteří je nevyužívají. Důvodů bývá více, nejčastěji ale argumentují tím, že takové zboží v případě poruchy přece nemohou reklamovat. Není to pravda, stejně jako spousta jiných věcí.

slevaMajitelé zboží koupeného v různých sezonních nabídkách a akcích mají stejná práva jako ti, co ho pořídili za plnou cenu. Tedy i právo uplatňovat reklamaci v případě poruchy.

Razítko nepotřebujete

Určitě se nemusíte bát, že koupíte-li si například zahradní techniku o osmdesát procent levněji a ona přestane za tři měsíce fungovat, že jde o vyhozené peníze. Nikoli. Máte právo ji reklamovat a žádat buď opravu zdarma, výměnu za jiný výrobek nebo vrácení peněz.

Zabránit by vám v tom nemělo třeba ani to, že nemáte orazítkovaný záruční list.

Své právo reklamovat výrobek máte i bez potvrzeného záručního listu a dokonce podle odborníků na spotřebitelská práva nepotřebujete ani účtenku z pokladny. Stačí, když se v případě platby kartou prokážete například výpisem u účtu a dokonce i to, že vám potvrdí svědek, že jste v obchodě zboží koupili a kdy přesně to bylo.

Slevy kvůli poškození

Jiné je to ale u slev, které prodejci nabízejí právě kvůli závadě či poškození. Jako příklad může sloužit poškrábaný kryt sekačky. Ten nijak neomezuje funkčnost stroje, proto ho prodejce zpravidla nabízí s určitou slevou. V takovém případě by ovšem měl na doklad o zaplacení vyznačit, o jakou vadu jde a že se na ni skutečně reklamace nevztahuje. Vy pak nemůžete přijít po sezóně a chtít výrobek vrátit, protože je poškrábaný. To nelze. Ale objeví-li se jiné závady, na ně se záruční doba vztahuje.

Pozor na správné cenovky!

Zklamání ze zlevněného zboží někdy přichází už u pokladny. To když zjistíte, že cena, kterou vám naúčtovali, je vyšší než ta uvedená na regálu. I když se ozvete hned, na vrácení rozdílu nemáte právní nárok. Je pouze věcí prodejce, zda svou chybu uzná a rozdíl v částce vám vrátí, nebo vám věc vezme zpět a vrátí peníze. Jak se takové situaci bránit? Jste-li v obchodě, kde mají čtečku ceny veřejně přístupnou pro zákazníky, určitě si tam u zlevněného zboží zkontrolujte cenu. Pokud nic takového kolem sebe nevidíte, zeptejte se u pokladny – ještě před samotným markováním nákupu – na skutečnou cenu konkrétního jednoho či dvou výrobků a upozorněte, že se až podle částky se rozhodnete, zda je koupíte, nebo ne. Mělo by to jít všude.

Foto Shutterstock

Další informace najdete v lednovém vydání Flóry.

Kategorie: Zahrada
Tagy: Flóra na zahradě
Sdílejte článek

Diskuze