Jak voní Vánoce? Vonný marketing útočí na Vaše emoce
Jakou vůni máte spojenou s Vánocemi? Přemýšlejte. Vzpomenete si na vůni babiččiných vanilkových rohlíčků? Právě jste se zhluboka nadechli? Pousmáli? Zavzpomínali? Tak právě takto fungují vůně. Vyvolávají emoce.
Pro většinu z nás jsou svátky spojeny s pocity blízkosti, hojnosti a komfortu. A právě aromatická vůně exotického koření, ovoce a čerstvě napečeného cukroví hraje prim v našich představách o útulném domově během zimního období a svátků. Vanilka, skořice a cukroví dohromady vytváří zcela specifickou a ničím nezaměnitelnou vůni domácí pohody v době oslav Vánoc.
Ladíme se do svátků. Vůněmi
Látku zvanou vanilin, která způsobuje tu úžasnou vůni pravé vanilky a navozuje pocit klidu, umíme vyrobit i synteticky, ale jak znalci tvrdí, nikdy nemůže nahradit přírodní materiál. Je proto skvělé, že esenciální vonné látky obsažené v čistém extraktu z vanilkových lusků, jsou k dostání i v manuálních rozprašovačích.
Orientovat se v široké nabídce vůní pro domácnost je snadné, pokud se držíte jednoduchého pravidla: V případě, že se vámi vybraný přípravek k provonění skládá především z vonných esenciálních olejů, vody a alkoholu, nemusíte se bát negativních dopadů na zdraví. Takové jsou profesionální tekuté vůně Odor Plus Vanilla ideální k provonění ovzduší i textilií. Tato vůně s dlouhotrvajícím účinkem je vyrobená z vonných esenciálních olejů, které blahodárně působí na lidskou mysl. Vůně na vodní bázi je navíc šetrná k člověku i k přírodě. Obsahem každé náplně je 20 % esenciálních olejů a také 20% molekuly se schopností pohltit zápach v daném prostoru.
Jak přimět zákazníky vracet se častěji a strávit v obchodu více času?
Existuje několik způsobů, jak čichovým buňkám navodit atmosféru zimního období a Vánoc. A ovlivnit tak například i nákupní chování zákazníků přímo v obchodu. Platí to i v restauracích anebo lékařských ordinacích. S vonným marketingem se zkrátka setkáváme častěji, než si myslíme. „Vůně mají na naše emoce velký vliv. Například pomeranč působí antidepresivně – ulevuje od stresů, úzkostí a smutku. Vůně skořice má zase stimulující a afrodiziakální účinek na psychiku. Vytváří pocit bezpečí a domácího prostředí. Pokud se zákazníci v obchodě díky příjemné vůni skořice a pomeranče zdrží o pár minut déle, šance, že v obchodě utratí více peněz, se přirozeně zvyšují,“ vysvětluje Michaela Krištofová Hanusová, manažerka rozvoje Voňavého loga, které se právě vonným marketingem zabývá.
Velmi populární způsob, jak navodit přátelskou atmosféru i v tomto uspěchaném období, je použití náplní do automatických osvěžovačů s vůní populárních pochutin, a to vůni jablečného koláče, hořkých mandlí a čerstvě upečených domácích sušenek. „Do jedné místnosti lze umístit i více vůní současně a vytvořit tak specifickou atmosféru. S vůněmi pochutin se báječně doplňuje aroma čerstvě upražené kávy. Kavárny a čerpací stanice používající tento trik mají obyčejně vysoké prodeje kávy. Navíc se lidé rádi vracejí tam, kde to příjemně voní,“ dodává Michaela Krištofová Hanusová.
Existují různé možnosti provonění – od aroma difuzérů, svíček, manuálních rozprašovačů a automatických osvěžovačů určených do menších prostorů až po speciální velkoplošné osvěžovače s možností napojení do vzduchotechniky a schopností provonět více než 1 000 m2.
„Hlavní výhodou automatických osvěžovačů je především možnost vlastního nastavení a s tím spojená jednoduchá kontrola intenzity provonění. Existuje možnost výběru z mnoha přednastavených programů,“ dodává Michaela Krištofová Hanusová za Voňavé logo. Pro provonění jakkoliv velkých prostor platí, že to lze dělat zdravotně nezávadně a také zcela nenápadně.
Zdroj: PR článek společnosti LORIKA CZ