Škola interiérového designu IV: Jasná pravidla vizualizace interiéru
Designéři a architekti používají pro vyjádření svých myšlenek vizuální jazyk, který podléhá jistým pravidlům – a ta jsou pak přeložena do prakticky vyjádřených myšlenek...
Interiérový návrhář vytváří komplexní řešení interiéru na základě potřeb a způsobu života jeho obyvatel. Pro úspěšnou funkčnost prostoru je důležité shromáždit co nejvíce informací o klientovi a navrhovaném prostoru. Designér řeší s klientem styl, barevnost, specifické prvky, životní styl a další priority. Posléze začne návrhář pracovat na koncepci interiéru. Koncept je většinou prezentován formou inspiračního panelu, kterému jsme se věnovali v předešlé kapitole. Po schválení konceptu a ujasnění, jakým směrem se bude projekt ubírat, zpracovává designér podrobnější návrh interiéru, o kterém pak s klientem komunikuje pomocí různých vizuálních metod, forem a schémat. „Standardními výstupy jsou půdorysy s konkrétním rozmístěním nábytku, kótami a odkazy na barevnou vzorkovnici. Půdorys může být zpracován v barevném provedení, kde vyniknou poměry a vztahy mezi jednotlivými barvami použitými v prostoru. Výjimkou není ani aplikace přesných materiálů – třeba betonové podlahy, skleněného jídelního stolu či dřevěných židlí. Klient tak získá lepší přehled o celkovém barevném ladění,“ seznamuje s prací návrháře interiérová designérka Martina Schultes.
Tato kresba v měřítku poskytuje skutečné podrobnosti o materiálech, poměrech a formě, jak je lze vnímat v reálném interiéru. | Vzorky materiálů společně s nákresy v perspektivě umožňují klientovi udělat si představu, jak bude návrh vypadat ve skutečnosti. |
Klíčovou designérskou úvahou při navrhování této jídelní zóny byla skutečnost, že zákoutí musí navazovat na zbytek interiéru, musí však vypadat moderně a uvolněně. | Na koláži (prezentaci) se objevují plánky, ale i kompozice materiálů a doplňků. Navrhovaný produkt tak získává jasnější podobu. |
Dobře vypracovaný půdorys musí být součástí výstupu každé zakázky. Ukazuje celkové uspořádání provozních vztahů včetně postavení nábytku, vchodů, východů, zdrojů světla a průchozích zón. |
Černobílé 3D pohledy do místnosti jsou vynikající formou vizuální prezentace. Bez problémů lze obsáhnout celý navrhovaný prostor, který se navíc dá vyplňovat různými barvami a materiály.
TEXT: Andrea Mičková, Martina Schultes,www.martinaschultes.com