Výběr klimatizace se musí řídit několika pravidly

Horké letní dny jsou pro mnohé z nás doslova noční můrou. Potit se venku na přímém slunci a v některých prostorách, které jsou sluníčku vystaveny, celý den, není vůbec příjemné.

V exteriéru s velkým horkem určitě nijak nezatočíte, nicméně ve vnitřních prostorách může vše pohodlně řešit kvalitní klimatizace. Neustále si nalhávat, že stojí extrémně moc peněz, by bylo nereálné. Jak tedy tu správnou klimatizaci vybírat?

Velikost klimatizovaného prostoru

Prvním důležitým kritériem pro výběr je bezesporu celková rozloha prostoru. Jinými slovy, liší se klimatizace do bytu, rodinného domu anebo velkého objektu plného kanceláří. V prvním případě bohatě stačí klasické řešení s jednou venkovní a jednou vnitřní jednotkou. Naopak u rodinného domu se již často vyplatí více vnitřních jednotek. Jestliže klimatizujete velké množství místností, optimální volbou bude multisplitové řešení, které je realizováno například v poměru jednotek 1:5. Jedna venkovní jednotka bohatě postačí k instalaci několika vnitřních. Výkon klimatizace by se měl odvíjet i dle toho, zdali je ochlazován vzduch v místnosti nacházející se v podkroví, místnosti plné serverů, anebo v přízemí, kam sluníčko nemůže. V prvních dvou případech je nutná velmi výkonná varianta.

Nezapomínejte ani na estetiku

Zcela optimální je, když přítomnost vnitřní jednotky nijak nenarušuje celkové ladění interiéru. I proto se moderní klimatizace umisťují třeba jako kazety, jež jsou součástí stropních podhledů nebo pod okenní parapet či na stěnu. V podstatě zařízení neuvidíte, a když ano, bude dokonale splývat s okolím.

Nakupujte značkové výrobky

Určitě se vyplatí koupit značkovou klimatizaci, která se bude vyznačovat vysokou kvalitou. Mimo jiné bude schopna odfiltrovat taktéž pyly a látky, na něž mohou být lidé alergičtí. Spotřeba elektřiny u ní bude na minimu. Ze značek můžeme jmenovat například Toshibu, LG, Hokkaido, Daikin a mnohé ostatní. Zvolit si tu správnou můžete u společnosti M klima s.r.o. nabízející všechny zmiňované značky.

ZDROJ: PR článek společnosti M-klima s.r.o.

Komentovat