Go green – ekologická udržitelnost je více než jen trend
Každý cyklus ve věčném koloběhu přírody začíná zrozením, dosahuje rozkvětu nebo fáze maximální síly, aby následně připravil půdu něčemu novému. V tomto rytmu podává jedna generace ruku té další a ujišťuje se tak o neustálé budoucnosti. Zásluhou člověka začal tento puls života pokulhávat. Globální klima se nachází ve vážné krizi. Nositel Nobelovy ceny míru Al Gore atestoval naší planetě v roce 2007 vážnou horečku, na niž lze vyzrát pouze silnými léky. A spolková kancléřka Angela Merkel označila ve svém pohnutém proslovu před americkým kongresem na začátku listopadu 2009 klimatickou krizi za zkoušku osvědčení 21. století, která stojí jako zeď mezi přítomností a budoucností a přetváří pohled na potřeby následujících generací. V zájmu našich dětí a vnoučat musí být překonána intenzivní mezinárodní spoluprácí.
Individuální rozhodnutí pro společnou budoucnost
Pouze když se v následujících deseti až patnácti letech uskuteční radikátní obrat v tomto trendu, je představitelné, že průměrné globální oteplení nepřesáhne magickou hranici dvou stupňů. V politice a ekonomice většiny průmyslových zemí uzrál proto v minulých letech poznatek, že dosavadní způsob života a výroby, který plýtvá zdroji, bude mít fatální následky na klima a na celé lidstvo. Toto nové vědomí se projevuje ve změněném chování spotřebitelů, kde při motivaci hraje „já“ menší roli než „my“. „Green Design“ se nazývá nový trend, který bere při každém rozhodování o koupi na zřetel globální následky individuálního životního stylu, jak v nynější době, tak i pro naše potomky. Mimořádná kvalita materiálu, dlouhá životnost, výroba šetřící zdroje a nadčasový sympatický design charakterizují tyto „zelené“ výrobky. Podkladem tohoto nového ekologického konzumního trendu je enormně zostřené uvědomění si velkých rezerv osobního jednání, kdy je možno svým chováním klima pozitivně ovlivnit. Motivace k tomuto vyplývá z přání aktivní součinnosti při tvorbě vlastní a globální budoucnosti a z přání převzetí zodpovědnosti.
Zelený životní styl v koupelně
Svět zboží orientovaný na kompletní šetrnost poskytuje dobrý pocit podloženou kvalitou a odůvodňuje dobré svědomí, když po celý svůj životní cyklus poskytuje cenné služby člověku, klimatu a životnímu prostředí. Stylově a s dokonalým tvarem patří tito nováčkové k prozíravé avantgardě, která už dávno za sebou zanechala pochybný šarm bezbarvé a beztvaré jutové estetiky. Ve světě krásných věcí zaujalo mezitím již téma „trvale udržitelný konzum“ své pevné místo. Propagátoři nových směrů, jako jsou architekti a návrháři, posunují aspekty dlouhé životnosti, šetření zdrojů a zdraví stále více do středu pozornosti. Pozadím jsou ambiciózní koncepty výrobků, které vytvářejí náš obvyklý životní styl zcela ve smyslu následujících generací. S úspěchem: Zelený životní styl postupně proniká do veškerých životních oblastí a našel zejména v koupelně rozhodující krystalizační bod – na místě, na kterém se sjednocuje chráněná intimita s čistotou a uvolněním. Kdo stejnou měrou vsazuje na krásu a dlouhou životnost, komfort a nezávadnost pro životní prostředí, pro toho je rozhodnutí pro Green Design v každém případě správné. Protože zatížení životního prostředí při výrobě, přepravě, údržbě a likvidaci je zde redukováno na minimum.
Protože jednoduché je prostě lepší
Recept na úspěch tohoto trendu je prostý: Nikoliv od něčeho upustit, ale mít lepší nápady. Žádné okolky, ale inteligentní technologie. Komfort, na nějž jsme zvyklí, zůstává zachován, ale jeho nepříznivé účinky jsou eliminovány. Špičkou a dodavatelem impulzů ve věcech „globálního rozhodování a individuálního užívání“ ve vlastní wellnessové zóně je exkluzivní dodavatel zařízení koupelen Kaldewei. Jeho modely van působivě demonstrují skutečnost, že ekologické výrobky nedělají dobře pouze životnímu prostředí, ale povzbuzují naše smysly. A to nikoliv teprve od včerejška: Neboť Kaldewei kráčí již po 90 let důsledně cestou ekologické udržitelnosti. Výrobky této evropské jedničky na trhu v oblasti koupelových van ze smaltované oceli jsou vyráběny výlučně z přírodních surovin, které je možno na konci jejich životního cyklu ze sta procent recyklovat. To je důkaz kvality, který tomuto výrobci jako prvnímu dodavateli zařízení koupelen vůbec přinesl Německou pečeť kvality na úseku trvale udržitelného stavění. Kromě toho splňují vany v období mezi jejich výrobou a jejich likvidací po velmi dlouhou dobu ty maximální požadavky na vzhled a funkci. Byly vyvinuty ve spolupráci s těmi nejrenomovanějšími ateliéry pro design na světě a jsou velmi odolné, snadno čistitelné a po dlouhá léta zaručeně vzhledné. Ne nadarmo poskytuje tento westfálský podnik 30 letou záruku na všechny modely – aspekt, který je stejnou měrou významný z hlediska trvalé udržitelnosti i z hlediska nákladů. Ohledně čištění bodují tyto koupelové, sprchové a vířivé vany navíc perličkovým efektem, což je vpálené zušlechtění povrchu, jehož zásluhou natrvalo odperlí z vany voda, částečky nečistot a vodního kamene. Agresivní a pro životní prostředí škodlivé čistící prostředky jsou přebytečné. K obnovení původního lesku postačí vlhký hadřík. Tak spojuje “zelená koupelna” člověka s jeho životním prostředím, staví mosty mezi generacemi a jednoduše přináší potěšení z očekávání kvalitní budoucnosti.
Další informace a obrazový materiál najdete ve virtuální tiskové kanceláři firmy Kaldewei: www.kaldewei.com