Jak voní Vánoce? Vonný marketing útočí na Vaše emoce

Jakou vůni máte spojenou s Vánocemi? Přemýšlejte. Vzpomenete si na vůni babiččiných vanilkových rohlíčků? Právě jste se zhluboka nadechli? Pousmáli? Zavzpomínali? Tak právě takto fungují vůně. Vyvolávají emoce.
Reklama

Pro většinu z nás jsou svátky spojeny s pocity blízkosti, hojnosti a komfortu. A právě aromatická vůně exotického koření, ovoce a čerstvě napečeného cukroví hraje prim v našich představách o útulném domově během zimního období a svátků. Vanilka, skořice a cukroví dohromady vytváří zcela specifickou a ničím nezaměnitelnou vůni domácí pohody v době oslav Vánoc.

Foto: vonavelogo.cz

Foto: vonavelogo.cz

Ladíme se do svátků. Vůněmi

Látku zvanou vanilin, která způsobuje tu úžasnou vůni pravé vanilky a navozuje pocit klidu, umíme vyrobit i synteticky, ale jak znalci tvrdí, nikdy nemůže nahradit přírodní materiál. Je proto skvělé, že esenciální vonné látky obsažené v čistém extraktu z vanilkových lusků, jsou k dostání i v manuálních rozprašovačích.

Foto: vonavelogo.cz

Foto: vonavelogo.cz

Orientovat se v široké nabídce vůní pro domácnost je snadné, pokud se držíte jednoduchého pravidla: V případě, že se vámi vybraný přípravek k provonění skládá především z vonných esenciálních olejů, vody a alkoholu, nemusíte se bát negativních dopadů na zdraví. Takové jsou profesionální tekuté vůně Odor Plus Vanilla ideální k provonění ovzduší i textilií. Tato vůně s dlouhotrvajícím účinkem je vyrobená z vonných esenciálních olejů, které blahodárně působí na lidskou mysl. Vůně na vodní bázi je navíc šetrná k člověku i k přírodě. Obsahem každé náplně je 20 % esenciálních olejů a také 20% molekuly se schopností pohltit zápach v daném prostoru.

Tekutá 500 ml lahev s rozprašovačem Spring Air od vonavelogo.cz Foto: vonavelogo.cz

Tekutá 500 ml lahev s rozprašovačem Spring Air od vonavelogo.cz Foto: vonavelogo.cz

Jak přimět zákazníky vracet se častěji a strávit v obchodu více času?

Existuje několik způsobů, jak čichovým buňkám navodit atmosféru zimního období a Vánoc. A ovlivnit tak například i nákupní chování zákazníků přímo v obchodu. Platí to i v restauracích anebo lékařských ordinacích. S vonným marketingem se zkrátka setkáváme častěji, než si myslíme. „Vůně mají na naše emoce velký vliv. Například pomeranč působí antidepresivně – ulevuje od stresů, úzkostí a smutku. Vůně skořice má zase stimulující a afrodiziakální účinek na psychiku. Vytváří pocit bezpečí a domácího prostředí. Pokud se zákazníci v obchodě díky příjemné vůni skořice a pomeranče zdrží o pár minut déle, šance, že v obchodě utratí více peněz, se přirozeně zvyšují,“ vysvětluje Michaela Krištofová Hanusová, manažerka rozvoje Voňavého loga, které se právě vonným marketingem zabývá.

Foto: vonavelogo.cz

Foto: vonavelogo.cz

Velmi populární způsob, jak navodit přátelskou atmosféru i v tomto uspěchaném období, je použití náplní do automatických osvěžovačů s vůní populárních pochutin, a to vůni jablečného koláče, hořkých mandlí a čerstvě upečených domácích sušenek. „Do jedné místnosti lze umístit i více vůní současně a vytvořit tak specifickou atmosféru. S vůněmi pochutin se báječně doplňuje aroma čerstvě upražené kávy. Kavárny a čerpací stanice používající tento trik mají obyčejně vysoké prodeje kávy. Navíc se lidé rádi vracejí tam, kde to příjemně voní,“ dodává Michaela Krištofová Hanusová.

Káva, vanilka, sušenky. Kdo by je nemiloval? Foto: vonavelogo.cz

Káva, vanilka, sušenky. Kdo by je nemiloval? Foto: vonavelogo.cz

Existují různé možnosti provonění – od aroma difuzérů, svíček, manuálních rozprašovačů a automatických osvěžovačů určených do menších prostorů až po speciální velkoplošné osvěžovače s možností napojení do vzduchotechniky a schopností provonět více než 1 000 m2.

Máloco dokáže evokovat pocit pohodlí tak jako vůně jablečného koláče se skořicí. Foto: vonavelogo.cz

Máloco dokáže evokovat pocit pohodlí tak jako vůně jablečného koláče se skořicí. Foto: vonavelogo.cz

„Hlavní výhodou automatických osvěžovačů je především možnost vlastního nastavení a s tím spojená jednoduchá kontrola intenzity provonění. Existuje možnost výběru z mnoha přednastavených programů,“ dodává Michaela Krištofová Hanusová za Voňavé logo. Pro provonění jakkoliv velkých prostor platí, že to lze dělat zdravotně nezávadně a také zcela nenápadně.

Automatický osvěžovač vzduchu Spring Air. Foto: vonavelogo.cz

Automatický osvěžovač vzduchu Spring Air. Foto: vonavelogo.cz

Zdroj: PR článek společnosti LORIKA CZ

Reklama

Komentovat