Designblok odhalil téma a vizuál osmnáctého ročníku
Pražský týden designu a módy představil vizuál k letošnímu ročníku. Zachycuje tváře předních českých designérů a osobností spojených s Designblokem. Nadcházející ročník přehlídky se uskuteční 27. - 31. října 2016 v prostoru Výstaviště Praha Holešovice a jednotícím tématem je pro tento rok Sport.
Šperk! Liška! Karburátor! Váza! Brus! Překvapivé výkřiky se objeví na vizuálu letošního ročníku nejvýznamnější přehlídky designu ve střední Evropě. Osmnáctý vizuál Designbloku totiž letos nenavazuje na tradici ikonické grafiky a fotografií zvířat jako hlavního prvku, ale přináší dvaadvacet portrétů tuzemských designérů, kteří pravidelně na Designbloku představují nové produkty a stojí za koncepty řady instalací. Tématem, které protíná celou přehlídku, je Sport. „Když nemůžeš, tak přidej. Kolik designérů, i když třeba trénovaných sportovců, chtělo svůj boj o kariéru designéra vzdát. S dobrým týmem a podporou okolí se ale nakonec probojovali na přední místa. Design, stejně jako sport, je hra i tvrdá práce a bez spolupráce s výrobci, galeristy, obchodníky a bez dobrého zázemí sám designér nedokáže nic. A tak heslo Emila Zátopka zažil v praxi na vlastní kůži skoro každý úspěšný autor. Rok 2016 je navíc rokem olympiády, i proto jsme vybrali téma Sport jako ústřední motiv osmnáctého ročníku,“ říká Jana Zielinski, ředitelka Designbloku. „Třeba se nám v budoucnu podaří, aby se design zařadil mezi olympijské disciplíny,“ dodává s nadsázkou.
Maxim Velčovský, Rony Plesl, Jan Plecháč a Henry Wielgus, Janja Prokič nebo studio DECHEM jsou na vizuálech zachycení v okamžicích soustředění, radosti, napětí i konečně vítězství, které jsou společné světu designu i sportu. „Motivem vizuálu je představit osobnosti, které člověk na Designbloku potkává a poukázat na týmovost a spolupráci, které nás přivedly k letošnímu tématu. Vizuálu dominují emoce, protože design je pro nás vášní, stejně jako pro druhé sport. Slova, která se u každého z designérů liší, jsou odkazem k jejich práci, předmětu, materiálu, nástroji či vášni – symbolické slovo zachycující okamžik vítězství designéra,“ vysvětluje Jiří Macek, kreativní ředitel Designbloku. Fotografie pro vizuál osmnáctého ročníku vytvořil Salim Issa, grafickou stránku zpracovala Martina Černá ze studia Imagery. Na místě se budou moci ke kampani připojit i návštěvníci vlastními fotografiemi, i oni jsou součástí týmu Designbloku.
Hlavní prostory budou stejně jako v minulém roce umístěny na Výstavišti Praha Holešovice. „Jsem rád, že se Designblok opět koná v prostoru holešovického výstaviště a stejně tak oceňuji zvolené téma. Praha je v letošním roce evropským městem sportu, takže propojení designu, módy a sportu v naší metropoli je ideální synergií,“ říká Jan Wolf radní pro kulturu, památkovou péči, výstavnictví a cestovní ruch. Jako jedna z významných kulturních akcí v Praze je Designblok podporován ze strany Hlavního města Prahy, dlouhodobého partnera akce. Primátorka Adriana Krnáčová k tomu uvádí: „Téma sportu pro letošní Designblok je z mého pohledu příznačné hned ze dvou důvodů. Prvním z nich jsou letní olympijské hry v Riu, odkud naši sportovci doufám přivezou řadu medailí. A druhým důvodem je fakt, že se Praha pro letošní rok stala Evropským hlavním městem sportu. Musím souhlasit, že design, stejně jako sport, je hra i tvrdá práce v jednom a bez spolupráce by nebylo kýžených výsledků.“
Designblok se koná rovněž za cenné podpory partnerů, zejména pak generálního partnera Erste Premier. Jiří Zelinka, obchodní ředitel Erste Private Banking a Erste Premier ke spolupráci říká: „Generálním partnerem Designbloku jsme již sedmým rokem a máme radost, že během těch let takto významně narostl. I letos mohou naši klienti navštívit klientskou zónu Erste Premier Lounge a těšit se na řadu prezentací, workshopů i zajímavých setkání s designéry. Právě propojování designu a náročných bonitních klientů Erste Premier dělá naše partnerství oboustranně výhodné. Věřím, že si naši klienti ani letošní ročník Designbloku s tématem sportu, které je nám rovněž blízké, nenechají ujít.“
Kromě hlavního prostoru Designbloku na holešovickém výstavišti bude otevřena řada galerií, pop-up shopů a showroomů po celé Praze. Návštěvníci se mohou také těšit na doprovodný program, který pro ně letos chystá řadu novinek.